Geschil

Wilt u een geschil aankaarten? Lees dan de geschillenprocedure.

Klacht indienen

U bent niet tevreden over onze dienstverlening of over een beslissing. Dan kunt u een klacht indienen. Hieronder leest u hoe u dat doet en wat u van ons kunt verwachten.

 

1. U neemt contact met ons op

  • Neem contact met ons op. U kunt bellen of een e-mail of brief sturen.

    Telefoon        : 085 210 4138

    E-mail           : pfhoneywell@appelpensioen.nl

    Schriftelijk     : Stichting Pensioenfonds Honeywell

                           Postbus 30396

                           1303 AJ Almere

  • Geef duidelijk aan waarover u niet tevreden bent. 
  • Ben u het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over uw pensioen? Geef dan aan waarom u het niet eens bent met deze beslissing.

 

2. U krijgt antwoord van ons

  • Als u belt, krijgt u vaak meteen antwoord. 
  • We bevestigen de ontvangst van uw klacht telefonisch of schriftelijk binnen twee weken.
  • We beantwoorden uw klacht schriftelijk binnen vier weken. 
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijg u bericht wanneer u wél antwoord krijgt.

 

3. U bent het niet eens met ons antwoord

  • We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kunt u in beroep gaan bij het bestuur van het pensioenfonds.
  • Neem contact met ons op. U kunt een e-mail of brief sturen. Richt uw bericht aan ons bestuur.

            E-mail           : pfhoneywell@appelpensioen.nl

    Schriftelijk     : Stichting Pensioenfonds Honeywell

                           t.a.v. Het bestuur

                           Postbus 30396

                           1303 AJ Almere

  • Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons antwoord. 

 

4. U krijgt antwoord van ons 

  • We bevestigen de ontvangst van het beroep binnen twee weken. 
  • Het bestuur behandelt het beroep binnen vier weken.
  • We informeren u schriftelijk over het besluit na de beslissing.

 

5. Naar de Ombudsman Pensioenen

Heeft u alles gedaan, maar bent u het nog niet eens met ons antwoord? Dan kunt u naar de Ombudsman Pensioenen.

 

6. Naar de rechtbank

Bent u het niet eens met de uitspraak van het bestuur of met het advies van de Ombudsman Pensioenen? Dan kunt u naar de rechtbank.

U kunt trouwens ook direct naar de rechtbank. Dus zonder dat u bij de Ombudsman Pensioenen bent geweest.

Meer weten over het indienen van een klacht of een bezwaar?

Wat gebeurt er als de hoogte van mijn pensioen niet goed is berekend? 

  • Herzien pensioen