Klacht indienen
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dat is vervelend, en we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. U kunt ook een klacht indienen. We laten u dan weten wat u van ons kunt verwachten en wanneer. 
Klacht indienen in stappen
1. Meld uw klacht
Laat ons weten waarover u niet tevreden bent en waarom. Dit kan telefonisch, per e-mail of per brief via onderstaande contactgegevens:
 
    E-mail           : pfhoneywell@appelpensioen.nl
    Schriftelijk     : Stichting Pensioenfonds Honeywell
                   t.a.v. Het bestuur
                   Postbus 30396
                   1303 AJ Almere
 
2. Bevestiging binnen 5 werkdagen
We laten u schriftelijk of telefonisch weten dat we uw klacht hebben ontvangen. En wanneer we op de klacht reageren. Die bevestiging ontvangt u binnen 5 werkdagen.
 
3. Binnen 15 werkdagen reactie op klacht 
Meestal krijgt u binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets moeten uitzoeken. Dan laten we u weten wanneer u alsnog een antwoord krijgt.
4. Niet eens met onze reactie?
We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Is dat niet zo? Dan kunt u een brief of e-mail sturen naar het bestuur van het pensioenfonds. Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons antwoord. Dit zijn de contactgegevens:
    E-mail           : pfhoneywell@appelpensioen.nl
    Schriftelijk     : Stichting Pensioenfonds Honeywell
                   t.a.v. Het bestuur
                   Postbus 30396
                   1303 AJ Almere
 
5. (Opnieuw) bevestiging binnen 5 werkdagen
We laten u telefonisch of schriftelijk weten dat we uw reactie hebben ontvangen. Dit doen we binnen 5 werkdagen.
6. Binnen 6 weken reactie 
U ontvangt een inhoudelijke, schriftelijke reactie. Het kan gebeuren dat het bestuur meer tijd nodig heeft. Bijvoorbeeld omdat ze iets moet uitzoeken. Dan hoort u wanneer u alsnog een antwoord krijgt.
7. Naar de Geschillen Instantie Pensioenfondsen of de rechtbank 
Heeft u alle stappen doorlopen, maar bent u het nog niet eens met ons antwoord? Dan zijn er 2 mogelijkheden:
- U meldt uw klacht bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen:
      Geschilleninstantie Pensioenfondsen
      Varrolaan 100
      3584 BW Utrecht
      Telefoon: 085 049 20 30  
      www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl
 
Bent u het niet eens met de uitspraak van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen? Dan kunt u naar de rechtbank. 
- U gaat direct naar de rechtbank. Dus zonder dat u bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen bent geweest.
 
Meer weten?
- Gaat uw klacht over de berekening van de hoogte van je pensioen? Dan volgen we het Herzieningenbeleid